INWE UGent

[systemen en signalen] Aan alle 2de bachelors...

58 Reacties 15474 Gelezen
Re: [systemen en signalen] Aan alle 2de bachelors...
« Reactie #45 Gepost op: 05 januari 2011, 18:44:47 »
Vertel er eens over. Zijn de problemen vooral bij de oefeningen van die kerel met zijn bril en wit haar, of vooral van Raes met zijn "rare" manier van lesgeven? Ik kan aannemen dat er geen probleem is met Jan Beyens zijn oefeninglessen, als die tenminste nog oefeningen geeft. Helderder en meewerkender dan hem heb ik nog nooit geweten. Aangename en makkelijke leerkracht.

Offline CyberThijs

• Nu met gratis spellingsfouten!
    • ISIS
« Reactie #46 Gepost op: 05 januari 2011, 19:29:13 »
Als je het ganse topic doorleest, dan zal je zien dat er wel degelijk al antwoord is gekomen op die brief. Het zou dus toch al wat minder erger moeten zijn dan enkele jaren geleden.. Dat er problemen zijn met het vak Signalen en Systemen is al lang en wijd bekend in alle lagen van het departement. Het grootste probleem met dit vak is dat er in België zoiets bestaat als vaste benoemingen.. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan nog een jaartje of 3-4 te wachten tot onze eerwaarde heer Raes op pensioen gaat..
Master III
Voorzitter participatiecommissie departement INWE (ISIS) - lid HSGR - lid RvB HoGent 2009-2011 - lid RvB AUGent 2009-2010

« Reactie #47 Gepost op: 05 januari 2011, 19:42:28 »
Ela, niks tegen Raes eh makker. Die kerel is, hoe raar hij ook kan doen vergeleken met andere droge docenten, best wel een aangenaam persoon. Hij heeft zelf duidelijk aangegeven waarom hij op die speciale manier lesgeeft, en dat is om de aandacht erbij te houden. Maar de stof zelf, die hebben we duidelijk genoeg gekregen. Al kan het natuurlijk zijn dat Beyens zijn recapitulaties tijdens de oefeningen wat hebben meegeholpen.  (a)

Offline CyberThijs

• Nu met gratis spellingsfouten!
    • ISIS
« Reactie #48 Gepost op: 06 januari 2011, 09:58:06 »
Ela, niks tegen Raes eh makker. Die kerel is, hoe raar hij ook kan doen vergeleken met andere droge docenten, best wel een aangenaam persoon. Hij heeft zelf duidelijk aangegeven waarom hij op die speciale manier lesgeeft, en dat is om de aandacht erbij te houden. Maar de stof zelf, die hebben we duidelijk genoeg gekregen. Al kan het natuurlijk zijn dat Beyens zijn recapitulaties tijdens de oefeningen wat hebben meegeholpen.  (a)
Ik durf zelfs te zeggen dat ik de theorie heb geleerd door Beyens, en nauwelijks door al het gezwans in de theorie hoor..
Master III
Voorzitter participatiecommissie departement INWE (ISIS) - lid HSGR - lid RvB HoGent 2009-2011 - lid RvB AUGent 2009-2010

Offline core

• Mr. Anderson
  • give them nothing, but take of them everything
« Reactie #49 Gepost op: 06 januari 2011, 10:41:25 »
I very much disagree

« Reactie #50 Gepost op: 06 januari 2011, 11:05:44 »
Met mij of met thijs?

Offline core

• Mr. Anderson
  • give them nothing, but take of them everything
« Reactie #51 Gepost op: 06 januari 2011, 11:17:06 »
met thijs, ik vond de stijl idd ietwat warrig, maar ik vond het heel aangenaam lesvolgen, zowel als vak, als bepaalde visies op wiskunde, of andere vakken .

Offline KaMort

• 3 TX
« Reactie #52 Gepost op: 06 januari 2011, 11:31:12 »
Bij ons heeft hij vooral de link gelegd tussen de hoofdstukken, wat er eigenlijk maar weinig leerkrachten deden. dus da vond ik goed.
soms ging het echt wel veeeel te traag vooruit de lessen :p
ik snap iets sneller adhv veel voorbeelden ipv 1 voorbeeld heeeel uitgebreid uit te leggen.

Al bij al, goeie lessen nog. Als ge iets niet snapte gaf hij ook altijd uitleg. (in tegenstelling tot andere leerkrachten hummm ^^ )

« Reactie #53 Gepost op: 06 januari 2011, 11:40:59 »
Dan had ik echt geen chance met de groepsindeling: ik kreeg oefeningenlessen van Raes: heel erg onduidelijk. Kvond dat boek gelukkig nog verhelderend, maar tijdens het jaar ging dat toch niet vooruit. Kheb mij daar meermaals gefrustreerd in die oefeningenlessen... Maar ja, voor de mensen die nu int zesde middelbaar zitten: juich! want tis zijn voorlaatste jaar.
leuk speelgoed op: www.neocubes.be

• Offline LieselotS

• Ma EM
    « Reactie #54 Gepost op: 06 januari 2011, 14:38:41 »
    Meneer Beyens geeft inderdaad de oefeningenlessen beter dan de andere docent. Het probleem bij die testjes (bij meneer Vanheel) in de les was dat alle antwoorden gewoon in het boek stonden en wij zo slim zijn om die over te schrijven (wie wil er nu geen goede punten). De theorielessen worden inderdaad raar gegeven. Ik ben er vooral doorgeraakt door zelfstudie (wat eigelijk denk ik hun bedoeling is)

« Reactie #55 Gepost op: 06 januari 2011, 14:50:18 »
    njah, die zelfstudie verloopt toch niet zo vlot tijdens het semester...
    leuk speelgoed op: www.neocubes.be

Offline mongol

• Master EM 2011-2012
    « Reactie #56 Gepost op: 16 januari 2011, 17:35:02 »
    Meneer Beyens geeft inderdaad de oefeningenlessen beter dan de andere docent. Het probleem bij die testjes (bij meneer Vanheel) in de les was dat alle antwoorden gewoon in het boek stonden en wij zo slim zijn om die over te schrijven (wie wil er nu geen goede punten). De theorielessen worden inderdaad raar gegeven. Ik ben er vooral doorgeraakt door zelfstudie (wat eigelijk denk ik hun bedoeling is)
    en ja zo krijg je brossers é door te zeggen dat het vooral zelfstudie is, 't is hun eigen schuld!
    Ya Ave a License Fah Dem Dubz?

« Reactie #57 Gepost op: 22 januari 2011, 16:26:38 »
    Waar ik wel problemen mee heb zijn de niet volledig duidelijk geformuleerde vraagstukken.

« Reactie #58 Gepost op: 14 maart 2012, 16:19:20 »
    Ik kom naar de Hogeschool om te leren en verwacht dat de lessen op een deftige manier gedoceerd worden. Bij het vak Signalen & Systemen is het zeker niet het geval.

Het boek dat we aangekocht hebben is een samenvatting, geen handboek, de theorie is er namelijk samengevat en niet uitgelegd. Vandaar dat het een slechte keuze is. Waarom zou de docent zijn eigen cursus niet schrijven, waarin de relevante leerstof goed uitgelegd is, met de link naar de oefeningen en de moeilijkheidsgraad afgestemd tussen die twee?

Wat uitleg geven en vragen betreft. In een oefeningenles werd er een vraag gesteld door een studente. Omdat ze de oefening niet kon begrijpen, vroeg ze wat uitleg over de theorie waarom de heer Raes antwoordde dat ze het maar in de theorieles moest vragen. Waarom kon hij het toen niet beantwoorden? De bereidheid om vragen te beantwoorden en uitleg te geven is hier nergens te bespeuren.

Het manier van lesgeven is ook verwerpelijk. Vorig semester zaten we in de les een kwartier het boek te lezen. Dit is niet waarom ik naar de les kom! Het lezen en zelf studeren kan ik evengoed thuis doen, ik hoef daar ook niet op Hogeschool ingeschreven te zijn.

Als laatste wil ik toevoegen dat ik voor mijn opleiding geld betaal (ook al is het niet overdreven veel in vergelijking met andere landen, mijn ouders en ikzelf betalen belastingen voor dit onderwijs). Het feit dat de docenten vastbenoemd zijn en binnenkort al dan niet op pensioen zouden gaan, mag geen excuus zijn voor de Hogeschool Gent om erbarmelijk onderwijs te geven.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 17:11:42 door Valia »
    Kan je de examenvragen van vorige jaren goed gebruiken? Noteer de examenvragen zelf eens, de toekomstige generaties zullen je dankbaar zijn!