Welcome, Guest. Please login or register.
28 August 2014, 07:22:24

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
189442 Posts in 15230 Topics by 5489 Members
Latest Member: grondstamper
* Home InWiki Help Login Register
.:: Forum voor studenten INWE aan Hogent. ::.  |  Algemeen  |  The Lounge (Moderator: Faust)  |  Topic: Draadloze telefoon « previous next »
Pages: [1] 2 3 Go Down Print
Author Topic: Draadloze telefoon  (Read 2713 times)
Jochus
Administrator
inwe-god

Magik man!

« on: 25 March 2008, 11:14:25 »

Momenteel heb ik een bedrade huistelefoon, maar ik ben van plan over te schakelen op nen draadloze. Puur voor't gemak eigenlijk en zeker als er mij iemand belt en 'k moe op mijne PC zijn.

Probleem is dat ge daar weer 1000 soorten en types in hebt. Iemand die enige ervaring heeft? Ik denk dat Siemens wel goeie kwaliteit levert. Bij Vanden Borre hebben ze wel wat types...

..:: Java Software Engineer   @ ONEA                   ::..
..:: Personal website             @ www.jochenhebbrecht.be  ::..
..::                 Thesis            @ thesis.jochenhebbrecht.be ::..
Mastakilla
inwe-unbreakable

« Reply #1 on: 25 March 2008, 11:47:14 »

Ok tijd om nog eens onheilsprofeet te spelen : let op voor DECT ! Ik heb zelf onlangs een nieuwe vaste telefoon gekocht, want die draadloze toestanden komen er bij mij niet in.

Lees een aantal artikels, en vorm je mening.

http://users.pandora.be/antroposofie/diabasis/b35gsm.htm

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=30&t=8818

CT1 mag in België sinds eind 2004 niet meer verkocht vinden, dus dergelijke draadloze toestellen vind je enkel nog op ebay. Hou er echter rekening mee dat die frequenties vanaf volgend jaar voor andere toepassingen zullen worden gebrukt.

Is het dan zo'n probleem om je bedrade telefoon ergens in de buurt van je PC te zetten? Bij ons staat die in de living naast de zetel, en je kan rustig onderuit zakken terwijl je belt. Ik hoef niet te kunnen bellen terwijl ik het gras afrijd, de afwas doe of in bad zit, dus no prob.

Industrieel Ingenieur Informatica - Consultant @ Attentia ICT & HR
Jochus
Administrator
inwe-god

Magik man!

« Reply #2 on: 25 March 2008, 12:12:32 »

In de bureau telefoon krijgen is onmogelijk (alles al geprobeerd Tongue). Nu staat ie in de berging omdat de modem van telenet daar staat. Niet zo handig dus. Alhoewel die artikels die je mij meedeelde me wel wat afschrikken :-/

Mastakilla
inwe-unbreakable

« Reply #3 on: 25 March 2008, 12:37:50 »

Ge moet u natuurlijk niet enkel baseren op die 2 artikels, zoek gerust nog meer info. En net zoals er mensen de global warming minimaliseren, zullen er zijn die de (eventuele) schadelijkheid van DECT ontkennen. Het is niet de bedoeling dat ik van mijn huis een kooi van Farraday maak, maar ik denk dat er al genoeg straling in de lucht zit, zonder dat ik nog eens zelf zo'n station in huis haal.

Jochus
Administrator
inwe-god

Magik man!

« Reply #4 on: 25 March 2008, 12:53:45 »

Hmja, als ge eens "DECT gezondheid" intypt in Google zijn er wel heel wat artikels over te vinden. Nuja, blijkbaar is mijn wireless ook niet echt goed. Idem als mijn computerscherm + microgolfoven ...

Mastakilla
inwe-unbreakable

« Reply #5 on: 25 March 2008, 13:23:43 »

Hmja, als ge eens "DECT gezondheid" intypt in Google zijn er wel heel wat artikels over te vinden. Nuja, blijkbaar is mijn wireless ook niet echt goed. Idem als mijn computerscherm + microgolfoven ...

Inderdaad, dus jij zegt "die DECT kan er ook nog wel bij"? A human body can only take so much... Naast alle rommel die al in de lucht, in de grond, in het water en in onze voeding zit, zijn er toch nog een aantal zaken waar we zelf een klein beetje controle over hebben. Dus waarom niet?

Matje
Master IW - Inf.
Administrator
inwe-super-member

« Reply #6 on: 25 March 2008, 17:53:14 »

Eerlijk gezegd krijg ik bij het lezen van dat artikel hetzelfde gevoel als wanneer ik Tom Cruise over Scientology hoor praten. Ik wil gerust geloven dat het slecht voor de gezondheid is, maar op zulke manier je betoog voeren heeft bij mij een averechts effect.

Soit, om op uw vraag te antwoorden Jochus: wij hebben zo'n gigaset van Siemens, geen klagen van. Als het niet heel dringend is, lees de komende twee maand de carrefour-blaadjes, daar verschijnen ze af en toe in voor een spotprijs, overlaatst nog 50 euro voor 3 toestellen oid.

Olivier
Global Moderator
inwe-lid

Master TIWI

« Reply #7 on: 25 March 2008, 18:34:20 »

Wij hebben thuis een siemens, goed spul.

In UZ hebben ze er ook héél veel. Dus het zal wel niet zo schadelijk zijn ...
Ken je iets dat niet schadelijk is?
CyCo
your daddeh
Global Moderator
inwe-god

Giggedy!

« Reply #8 on: 25 March 2008, 18:38:51 »

niet alle draadloze telefoons zijn DECT eh ..

koop gewoon zo'n basis dingske van belgacom voor 50à80 euro. daar kunt ge toch nix verkeerd mee doen?
de onze thuis staat hier al 4 jaar ofzo, en die kan evenveel als mijn gsm denkek (behalve dan foto's trekken)
(agenda, kalender, alarm, sms, bellen ! Tongue, ringtones, ...)

zelf vergelijkbare GUI Tongue

[J III :: mail :: msn :: 28/m/Aalter J]
Mastakilla
inwe-unbreakable

« Reply #9 on: 25 March 2008, 19:36:52 »

als je ene vindt die geen DECT is, laat het me weten...

Matisse
inwe-unbreakable

« Reply #10 on: 25 March 2008, 20:43:39 »

Als ik mij ni vergis is er ondertussen ook een DECT standaard die minder pulseert en dus "gezonder" is. Geen idee of die al op de markt is.

.: Industrieel Ingenieur Informatica :.
Atheism is a non-prophet organization.
CyCo
your daddeh
Global Moderator
inwe-god

Giggedy!

« Reply #11 on: 25 March 2008, 21:53:10 »

der zijn idd verhalen te lezen van mensen die daar last van hebben/hadden enzo, maar ik denk toch dat dat een sterke minderheid is
waarom zijn er anders al zoveel mensen die draadloze telefoons gebruiken

als ge er persoonlijk geen last van hebt kan het volgens mij nie veel kwaad als ge zo'n telefoon hebt... als ge er tegen kunt dan kunt ge er mee leven i guess

en idd @ olivier z'n post

Mastakilla
inwe-unbreakable

« Reply #12 on: 25 March 2008, 23:20:19 »

van zware metalen in je lichaam heb je ook geen last, tot je op een dag kanker hebt. Dan kan je ook vaak de preciese oorzaak niet meer achterhalen, en vaak is het trouwens toch een combinatie van factoren... Ik hou niemand tegen om zo'n DECT telefoon in huis te halen, maar aannemen dat ze geen kwaad kunnen "omdat iedereen ze heeft", dat lijkt me nogal naiëf (en zeker voor een ingenieur!)

CyCo
your daddeh
Global Moderator
inwe-god

Giggedy!

« Reply #13 on: 25 March 2008, 23:51:42 »

dat is mijn woorden verdraaien Wink naïef ben ik helemaal niet Tongue
tis gewoon handig om te kunnen lopen met uw telefoon naar waar ge wilt (en vooral: uw moeder elders sturen als ze moet telefoneren)

straling is er toch overal van gsm's, wifi, ... , dus ontwijkt ge volgens mij het gevaar niet door geen dect-telefoon te kopen

en wat stelt ge voor, terug naar de gele briefkaart? zitten er geen kankerverwekkende stoffen in de postzegellijm? Smiley

on topic: is een vaste telefoon nog wel nodig? steeds meer gezinnen gebruiken gewoon een gsm per persoon en geen vaste lijn meer (zal bij mij ook zo worden denk ik)

Matisse
inwe-unbreakable

« Reply #14 on: 26 March 2008, 00:45:50 »

Ik hou niemand tegen om zo'n DECT telefoon in huis te halen, maar aannemen dat ze geen kwaad kunnen "omdat iedereen ze heeft", dat lijkt me nogal naiëf (en zeker voor een ingenieur!)
Gebruik jij een GSM?

.: Industrieel Ingenieur Informatica :.
Atheism is a non-prophet organization.
Pages: [1] 2 3 Go Up Print 
.:: Forum voor studenten INWE aan Hogent. ::.  |  Algemeen  |  The Lounge (Moderator: Faust)  |  Topic: Draadloze telefoon « previous next »
Jump to: