INWE UGent

Hogent vs. Tonijn

25 Reacties 7558 Gelezen
Re: Hogent vs. Tonijn
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2012, 11:08:49 »
Boude stellingen aldaar!
Dat komt ook in aanmerking voor mensen aan te vallen op spelling en gramatica.

Mijn keuze is voor die vergelijking is relatief makkelijk te verantwoorden. Beide van die groepen proberen beperkingen op te leggen aan hun medemens vertrekkend vanuit ideologische redenen. Dit zonder inspraak van de grote groep en ze gebruiken hiervoor ook achterbakse methodes.

En off-topic: En over het feit dat Nederlands de pot op kan, dat is simpel. Ik denk dat dit forum ongeveer de enige plaats is waar ik nog Nederlands schrijf, en ik ga echt de moeite niet doen om na te denken over een paar spellings- en gramaticaregels wetende dat mensen zoals jij toch de ene fout die er dan nog zou instaan zouden gebruiken om zo'n reacties te posten.

« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2012, 11:54:04 »
Dus wij mogen geen mening hebben die verschilt van uw mening of anders zijn wij de extremisten die hun mening aan iedereen opdringen? Gewoon even nagaan of ik alles goed begrijp.

« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2012, 19:44:31 »
Dus wij mogen geen mening hebben die verschilt van uw mening of anders zijn wij de extremisten die hun mening aan iedereen opdringen? Gewoon even nagaan of ik alles goed begrijp.
Jij gerust jouw eigen mening hebben. Wat julie doen is opdringen en in feite zelfs een verbod proberen opleggen, dat is ver voorbij het concept van mening.

Om het met een voorbeeld uit te leggen:
Het verschil is, het is niet omdat ik wel graag eens tonijnsalade eet dat ik jouw verplicht om tonijnsalade te eten.
Aan de andere kant, jij wil geen tonijn eten en wil vervolgens mij verbieden om nog tonijnsalade eten.

Als je er tegen bent, eet het dan niet. Maar daarom moet je mijn vrijheid van keuze niet beperken.

« Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2012, 12:35:37 »
En off-topic: En over het feit dat Nederlands de pot op kan, dat is simpel. Ik denk dat dit forum ongeveer de enige plaats is waar ik nog Nederlands schrijf, en ik ga echt de moeite niet doen om na te denken over een paar spellings- en gramaticaregels wetende dat mensen zoals jij toch de ene fout die er dan nog zou instaan zouden gebruiken om zo'n reacties te posten.

Dan hoop ik dat je nog eens een spellings- en grammaticaboekje ter hand neemt als je gaat werken ipv studeren. Als ik een mail krijg vol spellingsfouten en smstaal (een occasionele dt-fout negerend), dan verliest die persoon direct heel veel geloofwaardigheid voor mij. En ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet alleen bij mij zo is...

On-topic kan ik me we eerder in jouw argumenten vinden. Van Zee weten we al langer dat hij op bepaalde topics niet meer met argumenten beantwoord. Alleen dacht ik dat hij die zever enkel tegen Ernie gebruikte...
industrieel ingenieur bouwkunde

Offline CyCo

• Global Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2012, 14:32:41 »
enkel tegen Ernie gebruikte...
Speaking of which... Ik begin hem zowaar te missen.
[J III :: mail :: 30/m/Aalter J]

« Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2012, 16:34:39 »
Dan hoop ik dat je nog eens een spellings- en grammaticaboekje ter hand neemt als je gaat werken ipv studeren. Als ik een mail krijg vol spellingsfouten en smstaal (een occasionele dt-fout negerend), dan verliest die persoon direct heel veel geloofwaardigheid voor mij. En ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet alleen bij mij zo is...
Oh het is niet van niet kunnen in dit geval, het is gewoon van niet willen er over na te denken. Weet toch dat er mensen zoals zee op het forum zitten. Dus heb echt geen zin te overlezen wat ik heb getypt. Sla soms wel eens woordje over of zo. En schrijf tegenwoordig praktisch enkel teksten in het Engels. En het zou ook helpen als men geen dwaze "schrijf alle woorden aan elkaar" regel had ingevoerd. Maar dat is mijn persoonlijke mening en dit is echt off-topic.

Citaat
On-topic kan ik me we eerder in jouw argumenten vinden. Van Zee weten we al langer dat hij op bepaalde topics niet meer met argumenten beantwoord. Alleen dacht ik dat hij die zever enkel tegen Ernie gebruikte...
Blijkbaar zijn sommige mensen van mening dat alles kan en mag als het voor "de bescherming de natuur" is. Maar ik denk dat ik wel eens de tijd ga nemen om mailtjes en brieven te sturen deze zomer naar de verantwoordelijken voor de resto's. Gewoon uit principe :)

Offline pepper

• en toen was het gedaan....Good Luck everyone
« Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2012, 18:17:34 »
Grappig allemaal.....
Inzake Tonijn, wie het niet wil eten, eet het niet en vice versa.....
Inzake Nederlands kan de pot op? Hmmmmm veel succes in het zoeken naar een job. Het schrijven zonder een spel- of dt-fout is één van de belangrijkste punten in een CV en sollicitatiebrief..... zoniet is het bye bye aanbieding.....

« Reactie #22 Gepost op: 23 juli 2012, 00:06:25 »
Grappig allemaal.....
Inzake Tonijn, wie het niet wil eten, eet het niet en vice versa.....
Inzake Nederlands kan de pot op? Hmmmmm veel succes in het zoeken naar een job. Het schrijven zonder een spel- of dt-fout is één van de belangrijkste punten in een CV en sollicitatiebrief..... zoniet is het bye bye aanbieding.....
Wie zegt dat ik van plan ben in Belgie te blijven?

Offline pepper

• en toen was het gedaan....Good Luck everyone
« Reactie #23 Gepost op: 23 juli 2012, 11:31:53 »
Wil niet zeggen dat je in een andere taal wel spel- en tikfouten mag schrijven hoor....

« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2012, 22:15:45 »
het is fucking tonijnsla gasten: wtf!!!!
3e Jaar Textiel - Studentenvertegenwoordiger faculteitsraad GTI

« Reactie #25 Gepost op: 13 september 2012, 00:38:16 »
Zielig draadje.  :rolleyes: